środa, 24 czerwca 2015

Nohut köftesi czyli arabski falafel

Nohut köftesi czyli arabski falafel
Nohut köftesi czyli arabski falafel


Kolejny przepis kuchni arabskiej znany i lubiany w kuchni tureckiej. Niestety zauważyłam że przepis  z tureckich blogów jest bardzo zmieniony i nie przypomina niestety oryginalnego wersji z kuchni libańskiej. Ja wolę Wam podać oryginalną wersję.

Moje falafele przygotowałam w wersji fastfoodowej, zawinęłam je w lawasz. Gdybyście  chcieli podać je tak jak ja tu jest przepis na lawasz.

Tak jak większość przepisów w tym tmiesiącu ten rónież przygotowałam w ramach V Festiwalu kuchni arabskiej.

Przepis pochodzi z książki "Sekrety kuchni arabskiej".





Nohut köftesi czyli arabski falafel
Nohut köftesi czyli arabski falafel

Nohut köftesi czyli arabski falafel

  • 400g moczonej przez noc ciecierzycy (ja dodatkowo ją lekko ugotowałam)
  • cebula
  • natka pietruszki (pół pęczka)
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka kuminu
  • pół łyżeczki kolendry w proszku
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia + łyżeczka mąki
  • sól 
  • pieprz
  • olej do smażenia
Ciecierzycę, drobno pokrojona cebulę i natkę pietruszki, przyprawy i proszek do pieczenia wymieszany z mąką wkładamy do blendera i dokładnie miksujemy na gładką masę. Odstawiamy na 20 minut do lodówki. Ugniatamy ręką formując małe kotleciki, które smażymy w głębokim oleju aż się zrumienią. 
Podajemy z płaskim chlebem lawasz, natką pietruszki, słodka papryką w proszku cebulą sumakiem i sosem z jogurtu, pasty tahini, czosnku i melasy z granata.


Nohut köftesi czyli arabski falafel
Nohut köftesi czyli arabski falafel



V Festiwal Kuchni Arabskiej

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Çok teşekkür ederim. Hazırlaması çok hızlıdır, denemeye değer.

      Usuń
  2. Pycha! Jak rozumiem wersja dla leniwych z nohutem z puszki nie wchodzi w grę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety do oryginalnych nie ale wersja turecka byla i z ciecierzycy z puszki i z dodatkiem mąki, bułki tartej i jajka więc jeśli odpowiadałaby Ci wersja turecka to możesz spróbować jednak z oryginalnym falafelem ma niewiele wspólnego.

      Usuń
  3. no proszę Pani, powiem, że ja biorę w ciemno!
    ostatnio znalazłam jakiś przepis z ciecierzycą z puszki. Kurcze, smakowało jak papier ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam falafela, takiej wersji jeszcze nie jadłam, ale chętnie spróbuję
    Pozdrawiam!
    www.kornikwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...