poniedziałek, 8 czerwca 2015

Faszerowane karczochy. Enginar dolmasi.

karczochy oliwa z oliwek ryż dolma zielenina
Faszerowane karczochy. Enginar dolmasi.


Nie wiem czy zaglądacie na mój fun page na Facebooku, jeśli nie to tutaj jest link . Tam właśnie pisałam, że wezmę udział w Festiwalu kuchni arabskiej, który zorganizowała już po raz piąty Malwina z bloga Filozofia smaku. 

Gdybyście chcieli wziąć udział w festiwalu tu jest link pod którym znajdziecie wszystkie niezbędne informacje. Rok temu również brałam w nim udział jednak nie miałam za bardzo pomysłu na arabskie potrawy w kuchni tureckiej. W tym roku zawczasu się przygotowałam, poczytałam, przejrzałam internet i wiem, że obie kuchnie miały na siebie ogromny wpływ. To Imperium Osmańskie połączyło świat arabski z tureckim zarówno historycznie jak i smakowo. To właśnie kuchnia osmańska łączy w sobie mnóstwo smaków z różnych części Europy Azji i Afryki.



Postanowiłam, że przez cały czas trwania Festiwalu będę publikowała na blogu potrawy wspólne dla obu kuchni. Nie zawsze mają one te same nazwy i nie zawsze wspólne nazwy oznaczają tę samą potrawę ale na 100% mogę powiedzieć, że pyszności arabskich w kuchni tureckiej i pyszności tureckich w kuchni arabskiej jest naprawdę mnóstwo.


karczochy oliwa z oliwek ryz zielenina
Faszerowane karczochy. Enginar dolmasi.


Podróż po orientalnych smakach kuchni tereckiej zaczniemy od faszerowanych karczochów. Danie tak naprawdę wspólne dla kuchni wielu narodów ale również dla kuchni arabskiej. Moja potrawa jest wersją bez mięsa z zieleniną, oliwą z oliwek i dużą ilościa przypraw.

Faszerowane karczochy. Enginar dolmasi.

  • 4 karczochy
  • szklanka ryżu
  • cebula
  • 1/3 szklanki oliwy z oliwek
  • pęczek natki pietruszki
  • pęczek koperku
  • czubata łyżeczka pasty pomidorowej
  • pół łyżeczki kuminu
  • pół łyżeczki zmielonego ziela angielskiego (yeni bahar)
  • pół łyżeczki cynamonu
  • sól
  • pieprz
Karczochy myjemy i odrywamy dolne zniszczony "listki". Do miski wsypujemy ryż, myjemy go dokładnie, dodajemy drobno posiekaną zieleninę, cebulę, oliwę z oliwek, pastę pomidorową i przyprawy. wszystko dokładnie mieszamy i faszerujemy karczochy rozchylając listki i wkładając farsz między nie. Karczochy wkładamy do garnka wlewamy szklankę wody lekko solimy i gotujemy do momentu aż ryż napęcznieje. Przed podaniem karczochy lekko skrapiamy sokiem z cytryny. 



karczochy
Karczochy

V Festiwal Kuchni Arabskiej

2 komentarze:

  1. mam na to ochotę, nie znam "enginarów"
    jaki mają smak? podobne do czego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maja bardzo lagodny smak ale nie umiem go do niczego porownac.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...