środa, 9 lipca 2014

Turecka szakszuka

Typowe danie na lato. Warzywa i jogurt, połączenie, które lubię najbardziej. Są dwa rodzaje tej potrawy. Warzywa smażone w głębokim tłuszczu podane z jogurtem lub warzywa lekko smażone na małej ilości oleju lub oliwy. Ja wybrałam oczywiście wersję numer dwa. Oryginalny przepis pochodzi z tej strony. Jedyna zmiana jakiej dokonałam to brak bakłażana. Nie lubię bakłażana smażonego więc zastąpiłam go większą ilością cukinii i ziemniakiem.
Potrawa została przygotowana w ramach wspólnego gotowania z Malwiną i Zuzią.




Turecka szakszuka

2 cukinie
marchewka
średniej wielkości ziemniak
cebula
duży ząbek czosnku
2 duże pomidory
oliwa
sól
pieprz
tymiaek
pul biber

Wszystkie warzywa kroimy w kostkę na niewielkiej ilości oliwy smażymy kolejno: cebulę i czosnek, po minucie dodajemy marchew i ziemniak, smażymy około 7 minut, dodajemy cukinie i smażymy kolejne 7 minut. Smażąc od czasu do czasu mieszamy. Następnie dodajemy obrane ze skóry i pokrojone w kostkę pomidory. Smażymy kolejne 5-7 minut. Przyprawiamy do smaku solą, pieprzem, tymiankiem a dla wielbicieli ostrości polecam pul biber, podajemy gdy lekko ostygnie. najlepiej smakuje z jogurtem naturalnym.





5 komentarzy:

  1. Szakszuka jest pyszna! Jadłam ją sobie dziś w pracy i była idealna na ten dzisiejszy upał. Zresztą wszystkie tureckie potrawy, które wspólnie przygotowałyśmy, bardzo mi smakowały. Masz wielkie szczęście, że możesz na co dzień zajadać takie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, to się zgadza, potrawa pyszna i szczęściara ze mnie. Wracam właśnie do Izmiru po miesięcznym pobycie w Polsce i od razu rzucę się na warzywa i owoce. Polskie sezonowe są cudowne ale te wszystkie sprowadzane dla mnie nie miały zupełnie smaku.

      Usuń
  2. Czy ziemniak tez surowy smażymy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dodaję surowy ziemniak razem z marchewką, oba warzywa są twarde więc się usmażą.

      Usuń
  3. Ja dodałam jeszcze bakłażany pycha

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...