czwartek, 3 lipca 2014

Zielona fasolka z wołowiną

Jedna z moich ulubionych letnich potraw, zdrowa i sycąca. Zielona fasolka w Turcji na targu pojawiła się już w maju w Polsce dopiero teraz więc przepis akurat na czasie. Potrawę przygotowałam jeszcze przed wyjazdem do Polski i zdjęcia wzięłam "ze sobą" tak na wszelki wypadek gdybym nie mogła lub nie miała czasu na gotowanie. Na szczęście mam czas i możliwości więc na blogu pojawiło się kilka polskich i tatarskich potraw ale dla urozmaicenia postanowiłam dziś zaproponować Wam typowo turecką fasolkę.
Zapraszam!!!



 Zielona fasolka z wołowiną

500g zielonej fasolki
300g chudego mięsa wołowego pokrojonego w kostkę
cebula
papryka słodka czerwona
4 duże pomidory
natka pietruszki
sól
pieprz
oregano
kumin

Fasolkę należy obrać przekroić na części i ugotować 5-10 minut, odcedzić (fasolka ma być lekko twarda). W oddzielnym garnku na oliwie smażymy drobno posiekaną cebulę, po 10 minutach dodajemy wołowinę, smażymy około 10 minut.  Dolewamy szklankę wrzątku, przykrywamy garnek pokrywką, zmniejszamy płomień do minimum i dusimy wołowinę około 30 - 45 minut. (jeśli posiadacie szybkowar wystarczy 15-20 minut). Do mięsa dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, smażymy kilka minut, następnie obrane i pokrojone w kostkę pomidory, smażymy kilka minut, dodajemy fasolkę, przyprawimy, mieszamy, przykrywamy pokrywką i dusimy jeszcze około 15-20 minut. Posypujemy natką pietruszki. Podajemy z ryżem na sypko i surówką lub jogurtem naturalnym.



3 komentarze:

  1. zaskoczona jestem częstotliwością pojawiania się wołowiny w daniach tureckich, byłam przekonana, ze króluje baranina, ew. drób.
    a fasolka pod każdą postacią, zawsze. mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpopularniejszym miesem w Turcji jest wolowina i drob. Baranine je sie na wsi i raczej w potsawach typu pieczony udziec barani. Drob to mieso ludzi ubogich, najtansze i najbardziej niezdrowe.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...