piątek, 20 października 2017

Zapiekanka z makaronem i dynia na slodko


zapiekanka z makaronem
Zapiekanka z makaronem i dynią na słodko
Dzisiaj mam dla Was przepis na coś słodkiego. Pyszna zapiekanka na słodko, którą można podać dzieciom jako deser albo włożyć do szkolnej śniadaniówki. Ja zrobiłąm ją na próbę, nie wiedziałam, że aż tak posmakuje moim córkom i zażyczą ją sobie na poniedziałek do szkoły. Skoro robiłam ją jedynie na próbę ilość była niewielka dlatego proporcje dla 4 osobowej rodziny wystarczą jedynie na przekąskę. Forma jakiej użyłam ma wymiary 22,5cm na 15cm.


Potawę przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Zuzią, Mirabelką i Pati. Tematem przewodnim była dynia i makaron. Koniecznie zajrzyjcie do dziewczyn na blogi bo przygotowały pyszności.


Zapiekanka z makaronem i dynią na słodko

  • szklanka makaronu pełnoziarnistego, może być zwykły
  • jabłko najlepiej kwaśne
  • 150g dyni, u mnie dynia kasztanowa kestane kabağı
  • pół łyżeczki cynamonu
  • garść rodzynek
  • 3 duże jajka
  • szczypta soli
  • łyżeczka cukru, można pominąć, ja jedynie po upieczeniu posypałam obficie cukrem pudrem
  • sok z cytryny
  • łyżeczka masła
Makaron gotujemy, odcedzamy i mieszamy z masłem i cukrem, w miseczce roztrzepujemy jajka dodajemy szczyptę soli i cynamon. Jabłka obieramy i kroimy w drobne kawałki, można zetrzeć na tarce, to samo robimy z dynią. Jabłka należy dodatkowo skropić sokiem z cytryny. Do jajek dodajemy jabłka, dynię i rodzynki mieszamy i dodajemy do makaronu. Wszystko dokładnie mieszamy i przekładamy do formy wysmarowanej masłem, pieczemy około 30 minut w piekarniku nagrzanym do 175 stopni. Upieczony makaron posypujemy cukrem pudrem, ja do cukru pudru dodałam dodatkowo cynamon. Podajemy na ciepło lub na zimno.



zapiekanka z makaronem
Zapiekanka z makaronem i dynią na słodko

1 komentarz:

  1. WoW! Wygląda i brzmi naprawdę fantastycznie! Akurat mam wszystkie składniki :D Muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...