piątek, 16 października 2015

Pyszne bułki z pieczoną dynią

Bułki z pieczoną dynią
Bułki z pieczoną dynią
Dziś mamy Dzień Chleba więc chciałam napisać coś więcej o chlebie w kulturze tureckiej, niestety się nie wyrobiłam. Zabrakło mi czasu, dlatego dziś jedynie przepis na moje własne bułeczki z piczoną dynią a zaplanowany przepis na turecki chleb i jego historia już niedługo pojawi się na blogu w któryś weekend.




Zostawiam więc Was sam na sam z pysznymi bułeczkami. Mojej rodzinie bardzo smakowały, szczególnie mążowi.

Bułki upiekłam w ramach wspólnego gotowania z Mopsikiem, Mirabelką, Lejdi, Martynosią i Gin. A także w ramach wspólnego wypiekania chleba, które promowane jest na TYM blogu.

Pyszne bułki z pieczoną dynią

  • około 3 szklanek mąki chlebowej
  • szklanka serwatki (może być woda
  • kawałek upieczonej dyni (nie mniejszy niż 200g)
  • 2 łyżeczki suchych drożdży lub 15g świeżych
  • sól
  • oliwa z oliwek
Drożdże rozpuszczamy w niewielkiej ilości ciepłej wody gdy ruszą dodajemy je do pozostałych składników. Zagniatamy cisto w mikserze około 10 minut lub ręcznie, co potrwa dłużej. Ciasto nie może być twarde ma być miękkie. Zostawiamy w misce na około 2 godziny by urosło. Po tym czasie wyjmujemy ciasto na stolnicę lekko opruszoną mąką, ręce smarujemy oliwą i zagniatamy ciasto. Następnie rozciagamy je ugniatajac palcami, Nożem przecinamy na części  o dowolnych kształtach. Dokładnie opruszamy mąką i układamy bułki na blasze. Zostawiamy na 45-60 minut by urosły. Bułki wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i zmniejszamy grzanie do 200 stopni. Pieczemy około 20 minut.



Bułki z pieczoną dynią
Bułki z pieczoną dynią

World Bread Day 2015 (October 16)

4 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie. Chętnie zrobię je u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwiebiam piec pieczywo, a te bułeczki wyglądają naprawdę pysznie :) Szkoda, że nie mam na stanie dyni ;) Muszę kupić w poniedziałek i wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Your buns look delicious! Thank you for participating in World Bread Day!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...