środa, 13 września 2017

Potrawka z cukinii

potrawka z cukinii
Potrawka z cukinii

Lżejsza o 3 kilo wracam do gotowania i pisania. Udało mi się tyle schudnąć w 3 tygodnie, jak na moje możliwości świetny wynik. Nie chudnę za szybko a w normie więc mam nadzieję , że ta waga utrzyma się dłużej. Wciąż nie jem mięsa, niestety ze względu na dzieci wychodzenie z postu musiałam skrócić i jem już nabiał, produkty mączne pełnoziarniste, kasze i od czasu do czasu coś słodkiego ale zdrowego. Moje dzieci przyzwyczajone są do tego, że jedzą to samo co my dorośli więc za każdym razem kiedy robię post one buntują się, że nie jem tego co one. Wymuszają na mnie bym jadła z nimi jajecznicę czy ser. Umówiłyśmy się, że będę jadła wszystko prócz mięsa i jest ok. Wegetarianką nie jestem ale jak zawsze powtarzam, wolę warzywa i z kuchnią egejską czyję się najlepiej.

Jeśli ktoś z Was będzie chciał oczyścić się według postu, który przeprowadziłam spieszę z informacją, że jest to post doktor Ewy Dąbrowskiej, jednak nie trwa on 40 dni a jedynie 3 bo ma to być detoks, nie post leczniczy. Zależało mi by oczyścić organizm i mi się to udało.

W moim przypadku oczyszczanie dało mi poczucie lekkości, brzuch był płaski, żołądek się skurczył i niewielkie porcje wystarczą by się najeść, słodycze stały się tak słodkie, że mnie od nich odrzuca, owoce świeże i suszone są na tyle słodkie, że nie mam ochoty na czekoladę. Waga spedła więc samopoczucie jest rewelacyjne.

Wychodzenie z postu rozłożyłam na dłuższy czas więc miałam okazję schudnąć również podczas wychodzenia. Pierwszy tydzień jadłam same warzywa i owoce plus oliwę z oliwek w następnym tygodniu miałam dodać wszelkie zdrowe kasze a w trzecim tygodniu nabiał a w kolejnym mięso. Niestety, tak jak napisałam wyżej, moje wychodzenie uległo zmianie ze względu na dzieci i po tygodniu warzywno owocowym zaczęłam jeść wszystko prócz mięsa.

Ten sam detoks planuję powtarzać co miesiąc, poza tym będę ćwiczyła na siłowni bo zrzucenie kilogramów to nie problem, trudniej jest z mobilizacją do ćwiczeń by odpowiednio wyrzeźbić ciało.

Dziś mam dla Was przepis na potrawkę z cukinii. Lekka smaczna i zdrowa, przygotowanie jej zajęło mi maksimum 20 minut.

Potrawka z cukinii

  • pół kilo girit kabağı a jeśli mieszkacie w Polsce dwie małe cukinie
  • średniej wielkości pomidor
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • średniej wielkości marchewka
  • oliwa z oliwek
  • koperek
  • pieprz
Do garnka wlewamy oliwę, dodajemy drobno posiekaną cebulę, czosnek i marchew. Smażymy kilka minut by się skarmelizowały. Dodajemy cukinie pokrojoną w kawałki wielkości 2 centymetrów. Mieszkamy, chwilę smażymy. Pomidor obieramy ze skórki kroimy w drobna kostkę, dodajemy do cukinii przykrywamy pokrywką i na małym ogniu dusimy 15 minut. Mój pomidor był soczysty więc nie potrzebowałam dodawać wody. Cukinia również puści sok ale jeśli obawiacie się, że warzywa się przypalą, dodajcie odrobinę wody. Potrawkę solimy i przyprawiamy świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Podajemy po lekkim ostygnięciu lub na zimno. Ja jadłam na ciepło z jogurtem. Przed podaniem posypujemy posiekanym koperkiem.

3 komentarze:

  1. Poszukiwania pomysłu na obiad uważam za zakończone. Zrobię Twoją poprawkę jutro bo wygląda smakowicie 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha , ja dodalam trochę pasty pomidorowej a dzieciakom zrobilam male pulpeciki, bo niestety one bez mięsa nic nie zjedzą

    OdpowiedzUsuń
  3. cukinia jest taka wdzięczna w kuchni :) takie pyszne rzeczy można z niej zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...