piątek, 25 marca 2016

Sałatka na ostro z makaronem kuskus cukinią i jogurtem

Sałatka z makaronem kuskus cukinią i jogurtem
Sałatka na ostro z makaronem kuskus cukinią i jogurtem

Nie wiem co we mnie wstąpiło albo raczej co ze mnie uciekło bo jakoś nie mogę się zmobilizowac ani do gotowania ani do pisania. Tematy do opisania czekają przygotowane, zdjęcia zrobione tylko usiąć i pisać a w głowie jakoś pustka. Przesilenie wiosenne daje mi się we znaki a do tego dzieci chcą biegać po podwórku, chodzić do koleżanek jeździć w plener i weź tu siedż w domu i gotuj.
Wydaje mi się, że wiosna i nadchodzące lato to dobry czas na zmiany więc czas również na zmiany na blogu. Byc może zmniejszy się ilość tygodniowych publikacji na blogu ale z pewnością nie zmieni się tematyka oczywiście pozostanę przy zdrowej tureckiej kuchni.
Dziś postanowiłam przedstwaić Wam moje propozycje orientalnych potraw jakie możecie zaserwować swoim gościom podczas świat. Nie zabraknie też nowego przepisu. Sałatka z makaronem kuskus cukinią i jogurtem to swietna propozycja na przystawkę lub drugie śniadanie. Nie jadam majonezu dlatego używam jogurtu Wy jednak jogurt możecie wymieszać z majonezem lub dodać tylko majonez.
Sałatkę przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Malwiną z bloga Filozofia smaku.


Sałatka na ostro z makaronem kuskus cukinią i jogurtem
  • szklanka ugotowanego makaronu kuskus
  • ząbek czosnku lub łodyga świeżego czosnku, ja dodałam świeży
  • średniej wielkości cukinia
  • pół szklanki jogurtu typu grecki
  • ostra papryka pul biber
  • garść orzechów włoskich
  • sól
  • łyżeczka oliwy
Kuskus wkładamy do salaterki, dodajemy zmiażdżony czosnek lub jeśli dodajemy świeży siekamy go bardzo drobno. Cukinię obieramy ścieramy na tarce i lekko smażymy na łyżeczce oliwy. Zależy nam na tym by cukinia jedynie lekko zmiękła ma pozostać chrupiąca. Ja smażyłam dosłownie 3 minuty.
Cukinię dodajemy do makaronu mieszamy i gdy ostygnie dodajemy jogurt i drobno posiekane orzechy włoskie. Przyprawiamy solą i ostrą papryka, mieszamy.


Zapraszam również na moje propozycje potraw na Wielkanocne śniadanie i potraw z jajek:

szpinak z jajkiem

Chleb cypryjski

Sałatka jajeczna

Sałatka piyaz z pastą tahini

Su boregi

Simit pełnoziarnisty

Bułeczki z serem i koperkiem

Twarożek po turecku 

Drożdżowe bułeczki z serem i pietruszką

Borek z tortownicy

Chleb z patelni z zahterem

Chleb pide

Sałatka jejeczna z rukolą i ogórkiem

Sałatka śniadaniowa

Bułeczki z ziemniakami i zieleniną

Menemen z serem feta

Koniecznie zajrzyjcie również na moją stronę FB Turcja od kuchni tam znajdziecie wszystkie przepisy posegregowane w albumach.


2 komentarze:

  1. Bardzo lubię Twojego bloga i często korzystam z przepisów.
    Ciekawi mnie jednak - dlaczego nie jadasz majonezu? Nawet takiego własnego wyrobu???
    Ja nie objadam się tym sosem, ale czasem jednak dodaję go do potraw. I nawet go lubię (a w dzieciństwie nienawidziłam...)
    Na święta robię zawsze majonez z jajek od własnych kur i świeżo tłoczonego, pachnącego oleju lnianego. Mniam!

    Przy okazji - życzę Wesołych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogolnie majonez bardzo lubie, moja mama zawsze robila domowy. Nie jadam go tu w Turcji poniewaz nie ma zbyt wielu tureckich potraw z jego dodatkiem a w salatkach wole jogurt grecki niz majonez. Ani moj maz ani dzieci nie lubia mojonezu wiec musialabym go robic jedynie dla siebie. Ostatnio kolezanka podeslala mi przepis na majonez z avokado. Wyprobuje go i jesli mi posmakuje dodam na bloga. Taka zdrowsza wersja :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...