czwartek, 25 lutego 2016

Zupa z kurczakiem i warzywami / Muradiye çorbası

Zupa z kurczakiem i warzywami / Muradiye çorbası
Zupa z kurczakiem i warzywami / Muradiye çorbası

Jeśli jeszcze nie odwiedziliście mego fanpage'a gdzie zrobiłam już małą zajwkę tego co się niedłu będzie działo na blogu, tu napiszę ponownie. Ogłaszam wszem i wobec, że marzec będzie miesiącem bezmięsnym na moim blogu. Postanowiłam zaszaleć i udowodnić Wam, że kuchnia turecka to nie tylko kebaby ale także a może przede wszystkim zielenina i warzywa. Co Wy na to? Co myślicie o tym projekcie? 
Na stronie FB pomysł bardzo się spodobał mam nadzieję, że Wy również będziecie pozytywnie do niego nastawieni. Ja jestem bardzo podekscytowana bo w głowie mam mnóstwo planów, oby mi tylko wystarczyło sił i czasu na wdrożenie ich w życie. Jeśli okaże się, że marzec to za mało rozciągnę ten projekt w czasie do końca kwietnia. Jeśli mielibyście ochotę na jakieś specjalne przepisy czy może macie pytania, koniecznie napiszcie w komentarzach odpowiem na wszystkie.

Dzisiaj i jutro zaprezentuję Wam dwie zupy regionalne tym razem na mięsie. To właśnie nimi zakończę mój tydzień z zupami z różnych stron Turcji. Dziejsza będzie z kurczakiem a jutrzejsza z malutkimi kulkami wołowymi. Nie jesteśmy wegetarianami choć preferujemy dania warzywne. Jemy również mięso, stąd dania mięsne na blogu. 

Zupę tę można równie dobrze przygotować na wywarze warzywnym ja jednak przygotowałam ją według oryginalnego przepisu a przepis pochodzi ze styczniowej Lokmy.

Zupa pochodzi z regionu Marmara czyli północno - zachodniej części Turcji.


Zupa z kurczakiem i warzywami / Muradiye çorbası
  • udo kurczaka
  • 2 łyżki masła
  • duża marchew
  • duży kabaczek /cukinia 
  • drobny makaron typu nitki
  • 4 łyżki jogurtu
  • sól
Kurczaka smażymy na maśle i gdy zacznie pachnieć zalewamy 6 szklankami wrzątku i gotujemy. Gdy mięso będzie miękkie wyjmujemy je i oddzielamy od kości. Do gotującego się rosołu dodajemy warzywa i gotujemy je do miękkości. Dodajemy makaron i wciąż gotujemy. Jogurt mieszamy w oddzielnej miseczce, dodajemy po łyżce rosołu tak by ogrzać jogurt. Następnie ogrzany jogurt dodajemy do zupy. Dodajemy również rozdrobnione mięso. Doprowadzamy do wrzenia ciągle mieszając, solimy i podajemy po lekkim ostygnięciu. Ja zupę podałam posypaną natka pietruszki. Nie zapomnijmy mieszać zupy po dodaniu jogurtu inaczej się zważy,


Zupa z kurczakiem i warzywami / Muradiye çorbası
Zupa z kurczakiem i warzywami / Muradiye çorbası

2 komentarze:

  1. Prosto i pysznie, lubię takie zupki.

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham Turcję, tęsknię z Turcją, Pani blog jest jak okienko do tego pięknego miejsca

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...