czwartek, 29 września 2011

Jaka ona jest?

Jaka ona jest ta kuchnia turecka? Odpowiadam i podpowiadam. Przepyszna, bardzo roznorodna. slodka latwa i przyjemna a zarazem pracochlonna i bardzo wykwintna. Wszystko zalezy od tego czego w niej szukamy.
Turcja to przepiekny kraj bogaty kulturowo i geograficznie co odbija sie miedzy innymi w kuchni tego kraju. Kazdy region Turcji czy grupa etniczna ja zamieszkujaca to inne nowe rozne potrawy.
Ja mieszkam w poludniowo zachodniej Turcji w trzecim co do wielkosci miescie Izmirze. Izmir lezy nad morzem egejskim. ten region Turcji charakteryzuje sie ogromna roznorodnoscia warzyw i owocow. Jest ich tu mnostwo wielu z nich wciaz jeszcze nie znam i nie wiem co mozna z nich ugotowac. Procz warzyw i owocow sa ziola i gaje oliwne. Oliwki i oliwa regionu egejskiego sa znane na calym swiecie.
Moje przepisy zaczne od tych ktore mam na starym jeszcze onetowym blogu. Wpisze tu je wszystkie porzadkujac i aktualizujac zdjecia. Oczywiscie beda tez nowe przepisy ktore wstawie jak tylko cos upichce a postanowilam co tydzien gotowac cos nowego. Bede rowniez co jakis czas prezentowala gotowe potrawy kuchni tureckiej zapraszajac Was do roznych restauracji na obiad czy deser. Jestem pewna ze ten blog bedzie natchnieniem do gotowania dla wielu osob.
Pozdrawiam

2 komentarze:

  1. No szukalam przepis na Lahmacun ale nie znalazlas . pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://turcjaodkuchni.blogspot.com.tr/2013/04/lahmacun-nazywany-rowniez-turecka-pizza.html przepis jest tu.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...