wtorek, 12 listopada 2019

Kabak mücveri / Placki z dyni

Kabak mücveri / Placki z dyni
 Witajcie
Dzisiaj mam dla Was kolejny przepis z dynią w roli głównej. Tym razem będzie to wersja na słono. Jak pisałąm w poprzednim poście, dynia to w Turcji zimowe warzywo i mamy jej pod dostatkiem aż do późnej wiosny.



Dziejszy przepis dostałam od koleżanki Turczynki i jest to przepis kuchni regionalnej. Takie placki jadłam jedynie tu w regionie egejskim. Ich nietypowym dodatkiem są liście fenkuła tu w Turcji możemy je kupić na bazarze pod nazwą arap saçı albo rezene. Wpis został przygotowany w ramach wspólnego gotowania z Malwiną z bloga Filozofia Smaku.


Kabak mücveri / Placki z dyni

  • 500g dyni (w moim przypadku dynia kasztanowa - kestane kabağı
  • 100g liści fenkuła - arap saçı
  • szczypior
  • sól
  • pieprz
  • mięta
  • ostra papryka pul biber
  • 4 duże jajka
  • 3 czubate łyżki mąki pszennej lub innej dowolnej. Ja dodałam mąkę z fasoli
  • opakowanie proszku do pieczenia
  • oliwa z oliwek lub masło klarowane do smażenia.
Nim podam Wam przepis chciałam zauważyć iż ilość mąki i jajek których użyjecie zależy od ich rodzaju i wielkości.
Dynię ścieramy na tarce, siekamy fenkuł i szczypior, dodajemy do dyni, Mieszamy, dodajemy, jajka, mąkę, przyprawy i dokładnie mieszamy (Można mieszać ręką).
Ja miałam małe jajka więc użyłam 6 sztuk/ Jeśli macie zwykłą pszenną mąkę, dodawajcie ją stopniowo, dokładnie mieszając. Ma powstać dość spójna masa, którą łatwo można nałozyć łyżką i uformować placki.
Placki smażymy na oliwie lub maśle klarowanym. Ja smażyłam na oliwie. Podajemy z jogurtem lub dowolnym sosem.




Kabak mücveri / Placki z dyni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...