wtorek, 7 marca 2017

Pilaw z marchewką i kurczakiem / Tavuklu, havuçlu pilav

Pilaw z marchewka i kurczakiem / Tavuklu, havuçlu pilav
Pilaw z marchewką i kurczakiem / Tavuklu, havuçlu pilav

Tak się tą naszą wiosną zachłysnęłam, że mnie przewiało. Leżę sobie w łóżku i nie mogę się z boku na bok przewrócić a jeśli przewrócić się muszę to stękam z bólu jak nie powiem kto żeby nikogo nie urazić :) Mam dzisiaj dla Was przepis na pilaw z marchewką i kurczakiem, zostało mi jeszcze kilka zimowych wpisów i niedługo przestawię się na potrawy wiosenno-letnie. Zmieniam styl gotowania tak jak garderobę. Włożę do garnka moją wiosenno - letnią kolekcję :)
Póki co wiem, że u Was wciąż jeszcze chłodno więc warto pożywić się czymś treściwszym by w okresie przejściowym nie złapać jakiejś choroby. 

Moja potrawę przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Mopsikiem Gin i Mirabelką. Myślą przewodnią naszego gotowania była marchewka i ryż. Koniecznie zajrzyjcie na blogi dziewczyn by sprawdzić co One przygotowały.

A teraz zapraszam na przepis. Pilaw jest pyszny więc koniecznie go przygotujcie.

Pilaw z marchewką i kurczakiem / Tavuklu, havuçlu pilav
  • pierś z kurczaka lub podudzie bez kości
  • 3 marchewki
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • szklanka ryżu
  • szklanka wywaru z kurczaka
  • sól
  • pieprz
  • kumin
Mięso z kurczaka kroimy w kawałki, może to być kostka lub większe kawałki, wybór pozostawiam Wam. Do niskiego garnka o szerokim dnie wlewamy olej lub oliwę i smażymy kurczaka. Taki niski garnek o szerokim dnie nazywany jest w Turcji pilavlik tencere i używany jest właśnie do przygotowania różnego rodzaju pilawów.
Cebulę kroimy w drobną kostkę i smażymy razem z kurczakiem. Gdy cebula się zeszkli dodajemy pokrojoną w słupki marchew, słupki mają mieć długośc około 3 cm. Smażymy na średnim ogniu aż do momentu gdy marchewka będzie miękka i skarmelizuje się. Dodajemy przyprawy i zmiażdżony czosnek, chwilę smażymy. Ryż myjemy dokładnie do momentu aż woda będzie czysta. Dodjemy do garnka, dokładnie mieszamy i smażymy jeszcze chwilę często mieszając. Gdy ryż zacznie przywieraać do dna garnka, wlewamy wywar z kurczaka, mieszamy i na silnym ogniu czekamy aż się zagotuje. Zmniejszamy ogień do minimum i przykrywamy garnek pokrywką. Gotujemy na minimalnym ogniu około 15 minut, zdejmujemy z ognia zostawiamy pod przykryciem jeszcze na 10 minut. Podnosimy pokrywkę mieszamy i serwujemy gorący.

Pilaw z marchewka i kurczakiem / Tavuklu, havuçlu pilav
Pilaw z marchewką i kurczakiem / Tavuklu, havuçlu pilav

6 komentarzy:

  1. Właśnie się zorientowałam, że nie mam żadnego pilawu na blogu, taki byłby super na początek. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, u nas pogoda paskudna, więc takie dania są bardzo mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I szybkiego powrotu do zdrowia życzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  6. Pilaw z marchewka i kurczakiem brzmi bardzo ciekawie, musze kiedys zrobic ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...